selfmakerselfmakerselfmakerselfmaker
  • Strona główna
    • O nas
  • Rozwiązania
    • Sprzedaż
      • Fakturomat
      • Kasa samoobsługowa
      • Zamówieniomat
    • Restauracje
    • Recepcje
      • Asystent recepcji
      • Ekran reklamowy
    • Multimedia
      • Badacz satysfakcji Klientów
      • Ekran reklamowy
      • Kiosk informacyjny
    • Systemy mocowań
    • Rozwiązania przemysłowe
    • Selfclean
    • Selflocker
    • Kasa SelFormers
  • Serwis
  • Rozwiązania COVID-19
  • Blog
  • Kontakt
  • plpolski
    • enangielski

Digital Signage, technologia wspomagająca proces sprzedaży, obsługi i kontaktu z klientem

23 października, 2019

To, że nasze dane są dokładnie analizowane, wszyscy dobrze wiemy, ale jak są wykorzystywane? Specjaliści sądzą, że w ciągu zaledwie następnych 10 lat, sztuczna inteligencja będzie wiedziała lepiej, co, kiedy i jak nam  prezentować, by ułatwić codzienne czynności. Nośnkiem tych zmian będzie Digital Signage. Wielki Brat patrzy i wita w przyszłości, która już teraz jest wdrażana.

 

Spersonalizowane doświadczenia i komunikacja

 

Już wkrótce po wejściu do sklepu lub innej placówki, złodziej zobaczy na ekranie okrzyk „Wyjdź!”, a uczciwy klient zostanie powitany po imieniu. Następnie system zaoferuje mu produkty, których potrzebuje. Jeśli pomyśli o żelu pod prysznic, na wyświetlaczu pojawi się najlepszy. Jeśli kupi nachos, pojawi się przed nim reklama guacamole. W restauracji otrzyma specjalne menu zgodne z jego dietą i stanem zdrowia. W taksówce dostanie ofertę miejsc do odwiedzenia w miejscu docelowym po przyjeździe. W biurze system będzie jego osobistym asystentem, który udzieli wskazówek i porad w zależności od sytuacji. Oprogramowanie samo podejmie decyzję, co i kiedy wyświetlić, a komunikacja z klientami będzie odbywać się za pośrednictwem ekranu, z wyłączeniem jakichkolwiek relacji międzyludzkich.

A wszystkie te informacje zostaną dostarczone, jak tylko klient wejdzie do placówki, gdyż dane będą przetwarzane w ciągu kilku sekund! Wiek, preferencje, smak, styl życia, stanowisko i wiele innych czynników, które odzwierciedlają osobowość.

 

Czym jest Digital Signage?

 

Digital Signage to narzędzie pomagające w komunikacji z klientem i silnie wpływające na jego reakcję. Umiejętnie wykorzystany wpływa na proces sprzedaży i może przynieść ogromne zyski, dlatego warto zrozumieć, jak działa, aby osiągnąć maksymalną wydajność.

Dziś systemy Digital Signage wchodzą w kolejną fazę rewolucji technologicznej. Stają się kolejnym elementem świata marketingu cyfrowego. Ludziom wydaje się, że ekrany, przedstawiające produkty, promocje oraz oferty, które spotykają w galeriach handlowych lub restauracjach, to po prostu telewizory. W rzeczywistości są to profesjonalne ekrany, które do telewizorów są jedynie podobne z wyglądu. Monitory zaprojektowane są do ciągłej i długotrwałej pracy i są tylko jednym z wielu elementów systemu, który sprawia, że odpowiednia treść pojawia się w odpowiednim czasie na odpowiednim monitorze.

 

Jak działa Digital Signage?

 

Sam ekran wykonuje się w kilku technologiach i w zróżnicowanych rozmiarach, jednak każdy z nich wyświetla treść, która jest zaplanowana i publikowana w centralnym systemie zarządzania treścią. System analizy i raportu, podaje informacje o tym jaka treść, w jakiej ilości została zaprezentowana, oraz zlicza wszelkie interakcje. Takie dane są bardzo przydatne analizując skuteczność kampanii lub rozliczając jej koszty.

Oprogramowanie pozwala zaplanować czas, kolejność i liczbę powtórzeń treści, oraz kontrolować wszystko z jednego miejsca. Nowoczesne systemy umożliwiają dostarczanie treści, biorąc pod uwagę położenie monitorów lub zachowanie odbiorcy. Dzięki integracji z systemami pomiaru można dopasować treść do płci osoby, która spogląda na monitor. Rozwiązania Digital Signage można powiązać również z systemem magazynowym sklepu i automatycznie pokazywać na ekranach produkty, na które jest promocja, lub czerpać informacje z systemów pogody, oraz pod tym kątem dopasować oferty. Podczas deszczu system może zaproponować ciepłe napoje, a w gorący dzień mrożoną kawę. System może brać pod uwagę kalendarz i uwzględniać święta oraz wydarzenia odbywające się w danym dniu w okolicy.

Wiele punktów handlowych cierpi na niedobór pracowników. Dzięki Digital Signage ten obszar również można zautomatyzować. W sklepie można zainstalować tablety, za pomocą których klient wezwie ekspedienta. Personel, wyposażony w smartwatch zintegrowany z tabletem, otrzyma powiadomienie z informacją, gdzie potrzebna jest pomoc. Dotykowe ekrany mogą również pełnić rolę integracji sklepu fizycznego ze sklepem online. W razie braku towaru na półce klient może zamówić sobie produkt z dostawą do domu. Taka strategia jest coraz popularniejsza, bowiem potrzeby konsumentów ewoluują, nie chcą oni tracić czasu na stanie w kolejce.

Zastosowanie Digital Signage w handlu

 

Systemy Digital Signage mogą być stosowane w punktach sprzedaży detalicznej, gdzie pomogą budować świadomość marki i produktu, oraz kierować ruchem placówki, dzięki umieszczeniu monitorów w witrynach lub w ciągach komunikacyjnych. Systemy Digital Signage, w postaci monitorów napółkowych, mogą pomóc w prezentacji informacji o produkcie, a elektroniczne cenówki – w prezentacji cen.

Systemy są również bardzo skutecznymi narzędziami promocji i wsparcia sprzedaży. Na podstawie badań Digital Place-Based Media ROI Analysis wynika, że monitory Digital Signage podnoszą sprzedaż promowanych produktów średnio o 32%. Elektroniczny plakat jest 5-krotnie skuteczniejszy w przyciąganiu uwagi klientów niż plakat papierowy i 10 razy lepiej zapamiętywany. Ponadto 20% klientów przyznaje, że dokonali zakupu produktu prezentowanego na elektronicznym plakacie, mimo, że wcześniej tego nie planowali.

 

Zastosowanie Digital Signage innych miejscach

 

W hotelach systemy Digital Signage, mogą pełnić przede wszystkim funkcję informacyjną. Informując o promocjach, interesujących wydarzeniach w pobliżu i wyświetlając agendę konferencji. Operatorzy takich systemów mogą również odpłatnie udostępniać tę przestrzeń partnerom zewnętrznym, oferując reklamę oraz promocję.

W zakładach usługowych, takich jak salon fryzjerski, salon kosmetyczny czy gabinet lekarski, klienci przebywają zazwyczaj przez dłuższy czas, dlatego oprócz promowania produktów, usług i wyświetlania informacji o promocjach, monitory mogą prezentować też treści edukacyjne lub rozrywkowe. A w miejscach pracy czy nauki, systemy mogą być wykorzystane do transmisji ważnych wydarzeń, reklam oraz jako tablica ogłoszeniowa. A jak Digital Signage sprawdzi się w Twoim biznesie?

Share

Kategorie

  • Business case (23)
  • Festiwale (2)
  • Media (6)
  • Partnerstwo (28)
  • Targi (5)
  • Wywiady #selfevolution (4)

Adres

Selfmaker Technology Spółka z o.o.
ul. Wersalska 54
91-212 Łódź

KRS: 0000743663
NIP: 9471997983

Kontakt

office@selfmaker.pl

+48 423 070 906

  • Brak dostępnych tłumaczeń dla tej strony

Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić najlepszą obsługę na naszej stronie. Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na pliki cookie. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności.

SelfMaker
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.

Strictly Necessary Cookies

Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.

If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.