selfmakerselfmakerselfmakerselfmaker
  • Strona główna
    • O nas
  • Rozwiązania
    • Sprzedaż
      • Fakturomat
      • Kasa samoobsługowa
      • Zamówieniomat
    • Restauracje
    • Recepcje
      • Asystent recepcji
      • Ekran reklamowy
    • Multimedia
      • Badacz satysfakcji Klientów
      • Ekran reklamowy
      • Kiosk informacyjny
    • Systemy mocowań
    • Rozwiązania przemysłowe
    • Selfclean
    • Selflocker
    • Kasa SelFormers
  • Serwis
  • Rozwiązania COVID-19
  • Blog
  • Kontakt
  • plpolski
    • enangielski

Relacja Selfmaker z Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji, Warszawa 18.11.2019

26 listopada, 2019

Za nami pierwsza edycja Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji. Podczas wydarzenia, które odbyło się w 18 listopada 2019 w Warszawie, Prezesi największych koncernów handlowych w Polsce związanych z dystrybucją zgodnie zauważyli, że jesteśmy w trakcie rewolucji technologicznej. I ta rewolucja wymaga wielu zmian na rynkach lokalnych jak i ogólnoświatowych. Partnerem Strategicznym wydarzenia był SelfMaker.

Branża handlowa w Polsce zmniejsza zatrudnienie, na początku transformacji udział handlu w zagospodarowaniu nowych miejsc pracy sięgał 26%, a aktualnie mówimy o 17%. To oznacza, że gospodarka transformuje, a zmieniające się procesy oraz technologie redukują udział zatrudnienia.
W warunkach globalnej konkurencji sieci handlowe muszą inwestować w innowacyjne rozwiązania technologiczne oraz bardzo ważne: analitykę danych.

Powstaje nowa gałąź handlu: obok B2B, B2C transformuje się w B2H ( Business to Home) – głównie dzięki handlowi w Internecie.

-Handel internetowy rośnie 8 razy szybciej niż handel tradycyjny

-Klienci emocjonalnie związani z markami dostarczają 50% wartości

-Logistyka przyszłości: zamówienia z domu – dostawy do domu

-90% klientów chce zmienić zachowania zakupowe na bardziej ECO, ale tylko 3% wie jak to robić

 

PRZYSZŁOŚĆ HANDLU DETALICZNEGO:

-Ekosystemy – szeroki wachlarz doświadczeń dla klienta, system powiązań i rozwiązań dla biznesu i jego podwykonawców, partnerów.

-Liderzy skali (w rozumieniu online i offline). Chętnie korzystają z innowacyjności, aby zarządzać ruchem w Internecie jak i sklepach stacjonarnych, szukając nowych źródeł przychodu.

-Liderzy ceny – wielkie sieci jak Lidl czy Biedronka, aby rosnąć muszą rosnąć numerycznie i szukać ciągłych sposobów redukcji kosztów.

-Autostopowicze  – to firmy, które ze względu na swoją skalę- muszą poszukiwać partnerów, którzy dodadzą im wartości w postaci, np.: sprawnej logistyki, systemów IT, analizy danych.

-Lokalne perełki – to model firm, którym udało się zbudować silną pozycję w handlu tradycyjnym na lokalnym rynku. Aby sprostać konkurencji firm sprzedających w Internecie, powinny inwestować w zarządzanie systemem relacji z klientami i pracować nad rozwiązaniami cyfrowymi będącymi wsparciem dla sprzedawców.

 

JAKIE MODELE BIZNESOWE BĘDĄ POPULARNE W NADCHODZĄCYM CZASIE:

-Zorientowany na klienta handel detaliczny Business-to-Home ( B2H)

-Klient w centrum uwagi

-Unikalna propozycja innowacji

-Dzielenie się, które jest dbaniem o innych

-Współpraca międzybranżowa

 

 

3 MEGA TRENDY W HANDLU

1. TECHNOLOGIE

– Pozyskiwanie danych oraz ich dogłębna analiza

– Badania klientowskie, programy lojalnościowe

– Innowacyjne POS: kasy samoobsługowe, płatności integrowane z programami lojalnościowymi

– Jeden system – wszystkie obszary integracji

– Przekwalifikowanie pracowników

– Transakcje muszą być wygodne i bezpieczne. W Polsce jest ponad 41 mln kart, stanowią 45% transakcji płatniczych. Udział transakcji dotykowych to 80%.

 

 

2. MAŁY WZROST GOSPODARCZY (w Polsce 5,1% vs 4,7% prognoza)

 

 

3. ZDROWIE I ŚRODOWISKO NATURALNE

– Zmiany klimatu, gospodarka cyrkularna

– Produkty nadające się do recyklingu

– Kupować mniej, inwestować w leasing produktów

 

 

Podczas wydarzenia mogliśmy zobaczyć najnowszą linię produktową SelfMaker. W sklepie przyszłości stanął SelfBox, pierwsza na świecie kasa samoobsługowa w pełni zintegrowana z system dla retailu Microsoft Dynamics 365.

Zapraszamy do zobaczenia fotorelacji z tego wydarzenia!

 


 

 



 

https://dystrybucja.pl/kongres-nowoczesnej-dystrybucji-18-11-2019/

Share

Kategorie

  • Business case (23)
  • Festiwale (2)
  • Media (6)
  • Partnerstwo (28)
  • Targi (5)
  • Wywiady #selfevolution (4)

Adres

Selfmaker Technology Spółka z o.o.
ul. Wersalska 54
91-212 Łódź

KRS: 0000743663
NIP: 9471997983

Kontakt

office@selfmaker.pl

+48 423 070 906

  • Brak dostępnych tłumaczeń dla tej strony

Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić najlepszą obsługę na naszej stronie. Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na pliki cookie. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności.

SelfMaker
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.

Strictly Necessary Cookies

Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.

If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.