Za nami pierwsza edycja Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji. Podczas wydarzenia, które odbyło się w 18 listopada 2019 w Warszawie, Prezesi największych koncernów handlowych w Polsce związanych z dystrybucją zgodnie zauważyli, że jesteśmy w trakcie rewolucji technologicznej. I ta rewolucja wymaga wielu zmian na rynkach lokalnych jak i ogólnoświatowych. Partnerem Strategicznym wydarzenia był SelfMaker.
Branża handlowa w Polsce zmniejsza zatrudnienie, na początku transformacji udział handlu w zagospodarowaniu nowych miejsc pracy sięgał 26%, a aktualnie mówimy o 17%. To oznacza, że gospodarka transformuje, a zmieniające się procesy oraz technologie redukują udział zatrudnienia.
W warunkach globalnej konkurencji sieci handlowe muszą inwestować w innowacyjne rozwiązania technologiczne oraz bardzo ważne: analitykę danych.
Powstaje nowa gałąź handlu: obok B2B, B2C transformuje się w B2H ( Business to Home) – głównie dzięki handlowi w Internecie.
-Handel internetowy rośnie 8 razy szybciej niż handel tradycyjny
-Klienci emocjonalnie związani z markami dostarczają 50% wartości
-Logistyka przyszłości: zamówienia z domu – dostawy do domu
-90% klientów chce zmienić zachowania zakupowe na bardziej ECO, ale tylko 3% wie jak to robić

PRZYSZŁOŚĆ HANDLU DETALICZNEGO:
-Ekosystemy – szeroki wachlarz doświadczeń dla klienta, system powiązań i rozwiązań dla biznesu i jego podwykonawców, partnerów.
-Liderzy skali (w rozumieniu online i offline). Chętnie korzystają z innowacyjności, aby zarządzać ruchem w Internecie jak i sklepach stacjonarnych, szukając nowych źródeł przychodu.
-Liderzy ceny – wielkie sieci jak Lidl czy Biedronka, aby rosnąć muszą rosnąć numerycznie i szukać ciągłych sposobów redukcji kosztów.
-Autostopowicze – to firmy, które ze względu na swoją skalę- muszą poszukiwać partnerów, którzy dodadzą im wartości w postaci, np.: sprawnej logistyki, systemów IT, analizy danych.
-Lokalne perełki – to model firm, którym udało się zbudować silną pozycję w handlu tradycyjnym na lokalnym rynku. Aby sprostać konkurencji firm sprzedających w Internecie, powinny inwestować w zarządzanie systemem relacji z klientami i pracować nad rozwiązaniami cyfrowymi będącymi wsparciem dla sprzedawców.
JAKIE MODELE BIZNESOWE BĘDĄ POPULARNE W NADCHODZĄCYM CZASIE:
-Zorientowany na klienta handel detaliczny Business-to-Home ( B2H)
-Klient w centrum uwagi
-Unikalna propozycja innowacji
-Dzielenie się, które jest dbaniem o innych
-Współpraca międzybranżowa

3 MEGA TRENDY W HANDLU
1. TECHNOLOGIE
– Pozyskiwanie danych oraz ich dogłębna analiza
– Badania klientowskie, programy lojalnościowe
– Innowacyjne POS: kasy samoobsługowe, płatności integrowane z programami lojalnościowymi
– Jeden system – wszystkie obszary integracji
– Przekwalifikowanie pracowników
– Transakcje muszą być wygodne i bezpieczne. W Polsce jest ponad 41 mln kart, stanowią 45% transakcji płatniczych. Udział transakcji dotykowych to 80%.
2. MAŁY WZROST GOSPODARCZY (w Polsce 5,1% vs 4,7% prognoza)
3. ZDROWIE I ŚRODOWISKO NATURALNE
– Zmiany klimatu, gospodarka cyrkularna
– Produkty nadające się do recyklingu
– Kupować mniej, inwestować w leasing produktów
Podczas wydarzenia mogliśmy zobaczyć najnowszą linię produktową SelfMaker. W sklepie przyszłości stanął SelfBox, pierwsza na świecie kasa samoobsługowa w pełni zintegrowana z system dla retailu Microsoft Dynamics 365.
Zapraszamy do zobaczenia fotorelacji z tego wydarzenia!

https://dystrybucja.pl/kongres-nowoczesnej-dystrybucji-18-11-2019/