Za nami największe targi w jakich kiedykolwiek mieliśmy przyjemność uczestniczyć i szczerze powiedziawszy bardzo trudno będzie je przebić w przyszłości. Zgodnie z zapowiedziami i tym, co mogliście oglądać na naszym fanpage, w dniach 6-10 listopada wzięliśmy udział w światowej wystawie EXPO 2020, która tym razem odbyła się w Dubaju. Pierwotnie miała mieć miejsce już rok temu, jednak ze względu na sytuację epidemiczną na świecie, wydarzenie zostało przesunięte, zachowując pierwotną nazwę.
Ogrom całego przedsięwzięcia jest wręcz przygniatający. Dziesiątki milionów gości odwiedzających pawilony 190 krajów, a to wszystko na przestrzeni specjalnie na ten cel zbudowanego miasta, które miało niemal 5 kilometrów kwadratowych.
Hasłem przewodnim EXPO 2020 jest: Connecting Minds, Creating the Future – Łącząc umysły, tworzymy przyszłość.
Miasto wszystkich narodów
Obszar EXPO 2020 podzielony był na 3 strefy tematyczne: mobilność (mobility), zrównoważony rozwój (sustainability) i możliwości (opportunity). W tych strefach znajdowały się indywidualnie zaprojektowane pawilony wystawowe niemal wszystkich krajów. Jeśli ktoś chciałby zobaczyć cały świat w jednym miejscu, to koniecznie musi wybrać się na EXPO 2020. Każdy z pawilonów przedstawiał cechy, z którymi utożsamiany jest dany kraj, prezentował charakterystyczne symbole, promował zalety i starał się pokazać dany region od jak najlepszej strony. Wewnątrz nich oprócz stoisk reklamowych przeróżnych przedsiębiorstw, odbywały się pokazy i wystąpienia kulturalno-rozrywkowe, panele dyskusyjne oraz prezentacje biznesowe. Przemierzając teren targów można było odnieść wrażenie, że jesteśmy częścią ogromnego, żywego multikulturowego organizmu.
Polski Pawilon znajduje się w strefie „Mobility” i jest promowany hasłem „Creativity inspired by nature”. Nic więc dziwnego, że zbudowany był głównie z drewna oraz szkła. Całość tworzyła przestrzenną strukturę tworzoną z drewnianych paneli oraz mnóstwa szklanych „odłamków” zawieszonych w powietrzu na zwiewnej konstrukcji. Zamierzony efekt został osiągnięty, budynek bardzo mocno odzwierciedlał naturę, i przywodził na myśl lasy, których w Polsce nie brakuje. Wewnątrz odbywały się happeningi promujące polską kulturę, muzykę i rozrywkę.
Obecnie, co kilka dni pawilon przejmowany jest przez inne województwo, które właśnie wtedy ma swój czas na pokazanie się z jak najlepszej strony.
Województwo Łódzkie. Nowoczesność inspirowana tradycją.
Właśnie tak brzmiało hasło przewodnie naszego regionu, czyli województwa Łódzkiego, które z radością reprezentowaliśmy, a dzięki któremu mogliśmy znaleźć się w tak prestiżowym położeniu. Cały wyjazd został zrealizowany ze środków projektu „Łódzkie dla biznesu – umiędzynarodowienie działalności przedsiębiorstw z Województwa Łódzkiego poprzez udział w Światowej Wystawie EXPO 2020 w Dubaju” finansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014 – 2020.
Pomiędzy 6 a 10 listopada głównym motywem polskiego pawilonu stała się interaktywna wystawa prezentująca nowoczesny przemysł włókienniczy, w perspektywie tradycji historycznych. Ale swoje miejsce znalazły również inne gałęzie przemysłu i usług.
Oprócz podziwiania nowinek technologicznych, można było zasmakować regionalnych potraw województwa łódzkiego. Odbyły się również koncerty, pokazy taneczne i występy teatralne, a nawet pokaz mody inspirowany elementami tradycyjnych strojów ludowych regionu łódzkiego.
Jednoczymy świat pod hasłem #selfevolution
Tak duże wydarzenie przyciąga ludzi z całego świata, a jego usytuowanie temu sprzyja. Dubaj jest jednym z największych i najbardziej dostępnych centrów komunikacyjnych łączących Azję z Europą. Dla SelfMaker to optymalna okazja do prezentacji na forum międzynarodowym, gdyż od dawna z ciekawością patrzymy na rynki wschodnie, prowadzimy rozmowy biznesowe, blisko współpracujemy z azjatyckimi partnerami (Sunmi) i bardzo mocno skupiamy się na budowaniu społeczności SelfMaker w krajach azjatyckich.
Ten wyjazd i obecność na wystawie EXPO2020 w Dubaju jest przypieczętowaniem planów ekspansji na wschód, dodatkowym wzmocnieniem naszych kooperacji i nawiązaniem nowych partnerstw. Nasze stoisko wzbudziło ciekawość wśród odwiedzających, którzy prowadzili rozmowy biznesowe z reprezentantami SelfMaker.
EXPO 2020 było także doskonałą okazją, aby spotkać się na żywo z wieloma naszymi współpracownikami i partnerami biznesowymi z krajów dalekiego wschodu. Osoby z Indii, Nepalu, Pakistanu, Bangladeszu i krajów Azji pacyficznej przyleciały aby stanąć oko w oko z twórcami SelfMaker, zintegrować się i poznać plany firmy na najbliższą przyszłość.
Biznesmeni o których mowa powyżej, są jednocześnie reprezentantami tworzonej przez nas społeczności #SelfMakerDeafWorld, która zrzesza osoby Głuche z całego świata. Wiemy jak bardzo nowoczesna technologia samoobsługowa może zmienić ich życie, dlatego prowadzimy z nimi rozmowy, wsłuchujemy się w ich prośby i staramy się podążać w kierunku realizacji ich potrzeb komunikacyjnych, ale również sami zatrudniamy w naszych szeregach osoby Niesłyszące.
SelfMaker w drodze po sukces
Uczestnictwo w wydarzeniach takich jak EXPO2020 daje duże możliwości promocyjne w skali globalnej, co jest niezmiernie ważne na etapie rozwoju na którym obecnie się znajdujemy. Co więcej, daje szansę zaczerpnięcia inspiracji, nawiązania nowych kontaktów ze światem technologii i biznesu, ale staje się również motywacyjnym „kopem” popychającym w przód dalsze działania całej grupy.
Bardzo dziękujemy władzom województwa Łódzkiego oraz serwisowi „Łódzkie dla Biznesu” (www.facebook.com/lodzkie4business) za zaufanie i danie szansy na pokazanie się całemu światu.
Z pewnością to nie nasza ostatnia wizyta w tym multikulturowym rejonie świata. Pozostańmy w kontakcie!