selfmakerselfmakerselfmakerselfmaker
  • Strona główna
    • O nas
  • Rozwiązania
    • Sprzedaż
      • Fakturomat
      • Kasa samoobsługowa
      • Zamówieniomat
    • Restauracje
    • Recepcje
      • Asystent recepcji
      • Ekran reklamowy
    • Multimedia
      • Badacz satysfakcji Klientów
      • Ekran reklamowy
      • Kiosk informacyjny
    • Systemy mocowań
    • Rozwiązania przemysłowe
    • Selfclean
    • Selflocker
    • Kasa SelFormers
  • Serwis
  • Rozwiązania COVID-19
  • Blog
  • Kontakt
  • plpolski
    • enangielski

Sztuczna inteligencja przyszłością samoobsługi

12 października, 2020

Kasy samoobsługowe są z nami od lat. Wśród ludzi robiących zakupy nie ma prawdopodobnie ani jednej, która z takimi urządzeniami nie miała do czynienia. Czy to korzystając osobiście, czy tylko ukradkiem zerkając z ciekawością na innych użytkowników. Znamy je głównie z większych lub mniejszych supermarketów, gdzie wspomagają linię kas, odciążając pracowników a także dając możliwość szybszego obsłużenia tych bardziej niecierpliwych, lub tych, których zakupy nie należą do najbardziej okazałych. Są dużym usprawnieniem, ale i zmorą. Dlaczego? Odpowiedź na to pytanie zna chyba każdy, komu mechaniczny „głos” kasy wykrzyczał kiedyś „POTRZEBNE INFORMACJE”!

 

Niesamodzielna samoobsługa

 

Przed kasami samoobsługowymi nadal rozciąga się bardzo długa i kręta droga do doskonałości. Można mieć wrażenie, że dzisiejsze urządzenia nie do końca zasłużyły na miano „samoobsługowych”, gdyż zazwyczaj ciężko o niezakłócone wyżej wspomnianym komunikatem zakupy. Pomoc ze strony pracownika sklepu jest często nieunikniona, co przedłuża proces zakupu, powoduje irytację i zdenerwowanie. Samo korzystanie z tego typu kasy nie zawsze jest takie proste jak mogłoby się wydawać. Wg badań przeprowadzonych przez Shekel Brainweigh Ltd, aż 75% ludzi miało trudności z prawidłowym zeskanowaniem wszystkich produktów, zdarzały się również błędy systemu. Respondentom zadano też drugie pytanie: „Czy chciałbyś, aby kasy samoobsługowe miały możliwość automatycznego rozpoznawania produktów?”. Aż 90% pytanych odpowiedziało twierdząco, co może sugerować kierunek, w którym podąży rozwój tego typu urządzeń.

 

Zaczipowane towary

 

Czy takie usprawnienie jest wykonalne przy możliwościach jakie daje dzisiejsza technologia? Jak najbardziej. Metody na osiągnięcie celu są różne, co więcej, niektóre są skutkiem ubocznym działań, mających zupełnie inny cel. Dokładnie tak było w sieci sklepów Decathlon, gdzie na potrzebny kilkukrotnie szybszej inwentaryzacji towarów zastosowano chipy RFID na każdym produkcie. Te same chipy RFID służą teraz do automatycznego skanowania produktów w kasie samoobsługowej. Wystarczy włożyć zakupy do specjalnego „koszyka” a urządzenie samo rozpozna i zsumuje towary. Takie rozwiązanie sprawdzi się w sklepach z mniejszą ilością towarów, ale niekoniecznie w wielkich supermarketach, gdzie otagowaniu chipem musiałby zostać poddany każdy pojedynczy produkt spożywczy. Niewykonalne.

 

Elektroniczne oko czuwa

 

Dużo bardziej zaawansowanym i mniej pracochłonnym dla pracowników sklepu rozwiązaniem jest wykorzystanie kamer wyposażonych w system sztucznej inteligencji, który wizualnie mógłby rozpoznawać produkty położone na platformie do skanowania. Nadal daleko nam do wprowadzenia tego typu kas samoobsługowych w wielkopowierzchniowych supermarketach, jednak pierwsze funkcjonalne zastosowania pojawiają się o dziwo w… gastronomii, a SelfMaker wraz z kasą SelfBox AI jest ich pionierem. SelfBox wzbogacony o wizualne rozpoznawanie obiektów jest najbardziej nowoczesnym urządzeniem w naszym parku maszyn. Kasa wykorzystuje kamery, aby inteligentnie rozróżniać wszystko to, co zostanie położone w wyznaczonej strefie. Jak to wygląda w praktyce? Będąc w restauracji samoobsługowej, z jedzeniem na wagę, komponujemy swoje danie a następnie na tacę kładziemy również wszelkie dodatki jak zupę, napój, deser. Wcześniej, cały proces sumowania, musiał być przeprowadzony przez kasjera. W SelfBoxie sztuczna inteligencja rozpoznaje jakie elementy i w jakiej ilości umieszczone zostały na tacy, automatycznie podsumowuje zamówienie i daje możliwość szybkiej płatności bezgotówkowej.

 

Udogodnienie na miarę XXI wieku

 

Cały proces jest bardzo sprawny, zajmuje niewiele czasu i przyczynia się do zmniejszenia kolejek, będąc jednocześnie bardzo intuicyjnym i bezproblemowym w obsłudze nawet dla osoby niebędącej „za pan brat” z nowoczesną technologią. Zastosowanie automatycznego rozpoznawania produktów jest bezpośrednią odpowiedzią na oczekiwania klientów, którzy wprawdzie widzą potencjał samoobsługi, jednak nadal czują się zagubieni lub zirytowani niedoskonałościami obecnie funkcjonujących rozwiązań. Kasa Selfbox AI pokazuje, że właściwe zaimplementowanie sztucznej inteligencji może faktycznie działać i przynosić wymierne korzyści zarówno dla biznesu jak i dla klientów.

 

Share

Kategorie

  • Business case (23)
  • Festiwale (2)
  • Media (6)
  • Partnerstwo (28)
  • Targi (5)
  • Wywiady #selfevolution (4)

Adres

Selfmaker Technology Spółka z o.o.
ul. Wersalska 54
91-212 Łódź

KRS: 0000743663
NIP: 9471997983

Kontakt

office@selfmaker.pl

+48 423 070 906

  • Brak dostępnych tłumaczeń dla tej strony

Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić najlepszą obsługę na naszej stronie. Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na pliki cookie. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności.

SelfMaker
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.

Strictly Necessary Cookies

Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.

If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.